keskiviikko 22. lokakuuta 2014

Taaperon talvikamppeet

Oon ihan unohtanut kertoa, mikälaiset talvikamppeet me valkatiin Jimille täksi talveksi. Nyt kun jo kävellään ja leikitään, piti mun paneutua asiaan vähän enemmän. Lähes kaikki Jimi vaatteet on kirppareilta, mutta ulkovaatteisiin halusin panostaa ja kengät aion ostaa mahdollisuuksien mukaan uutena.
 
Puvun Jimi sai mummilta ja vaarilta syntymäpäivälahjaksi, mikä oli kyllä kiva, sillä ne on todella kalliita uutena. Mulle tärkeimmät kiriteerit olivat lämpöisyys, tuulen ja veden pitävä, kestävä ja tietty kivan näköinen.
 
 
Toinen puku on viime talven ale-löytö, muutaman kerran ollaan käytetty ja mietinkin sen tarpeellisuutta... Vähän turhan pienikin se on, joten tämän taidan myydä pois. Mutta onhan tuo aika kivan näköinen!
 
 
Tykästyin niin paljon Polarn O. Pyretin ulkoiluvaatteisiin, mitkä meillä oli välikaudella, että teinkin sieltä hankintoja. Ostin tämän villapuvun, ystäväni lapsella oli sama viime talvena ja kehui todella hyväksi. Valitsin koon 86/92, ihan siinä toivossa, jos vaikka vahingossa menisi vielä toisenkin talven :) Materiaalina on 80% merinovillaa ja 20% puuvillaa.
 
 
Popilta ostin myös merinovillaisen kypärämyssyn ja hatun. Tuo hattu on musta jotenkin niin symppis! Vähän sellainen juntti, mutta trendikäs :D Meillä on kyllä sitten muitakin pipoja ja hattuja, mutta tää hattu on varmasti paras kovilla pakkasilla.
 
 
Kengät olikin hankala valita. Olin katsonut yhtiä Vikingin kenkiä, mutta kaupassa ne paljastui ihan kamalan hankaliksi pukea. Nyt syksyllä Jimillä oli Vikingin gore tex-lenkkarit ja ne oli musta tosi hyvät. Talvikenkien tuli olla lämpimät, vettä pitävät, helpot pukea ja riisua, sekä mielellään varsista säädettävät. Mentiin mun äidin kanssa Prismaan ostamaan niitä mitkä olin jo valmiiksi katsonut, mutta ne eivät olleet hyvät... Pällisteltiin vaihtoehtoja, kunnes myyjä löysi nämä Eccon saappaat. Helpoimmat pukea ja kaikki haluamani ominaisuudet löytyy! Aika hintavat olivat, mutta onpahan nyt ainakin kunnon kengät ja varpaat pysyy kuivana ja lämpimänä.
 
 
Joko on kaikki kamppeet talvea varten hankittu? Kohta alkaa kuulemma kunnon pakkaset! Tänäänkin oli jo kylmää ja tuulista, hrrr. Meiltä uupuisi enää kunnon rukkaset, joitakin vähän huonompia löytyy. Haluaisin helposti puettavat (vetoketjulliset?), veden ja tuulen pitävät, kestävät ja ennen kaikkea lämpimät. Onko suosituksia, NÄITÄ Reiman olen vähän miettinyt ja tuo hintakin vähän mietityttää... Tietty laatuun kannattaa panostaa? Joo vai ei?

2 kommenttia:

  1. hienoja vaatteita lapsilla nykyisin jos vertaa omaa lapsuutta 90-luvulla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No älä! Ihanat neon kuosit ja tupsu pipot :D Varmaan ne sillon oli toooosi hienoja. Muistan, että mulla oli lapsena jostain eläimestä (jäniksestä ehkä) tehty hattu, nykyään varmaan lentäis maalit naamalle! Se oli joku mummon perintökalleus..

      Poista

Ilahduta mua ja jätä kommentti!