keskiviikko 13. maaliskuuta 2013

Money money money

Kuinka ärsyttävää on raha. Ja kuinka tärkeää se on joka päiväisessä elämässä. Tuntuu välillä, että koko elämä pyörii rahan ympärillä ja niinhän se ajoittain pyöriikin. Sanonta "rahalla ei saa onnea", kuulostaa hyvältä, mutta kyllä sillä ainakin osittaisen onnen saa (ja mielenrauhaa).

 
 
Raha on viime päivinä myös pyörinyt mielessä, sillä haluaisin myydä asuntoni ja hankkia isomman. Kolmea ihmistä ja koiraa ei taida saada mahtumaan pieneen kaksioon? Rakastan kotiani ja hieman haikein mielin olisin siitä luopumassa, mutta täytyyhän sitä elämässä ottaa riskejä ja askeleita eteen päin.

 
 
 
Muistan kun tein päätöksen asunnon ostotosta. Kaikki oli uutta ja ihmeellistä. Tunsin ylpeyttä, harvalla ikäiselläni oli oma asunto. Nyt monen vuoden jälkeen olen vieläkin iloinen, että tuon ratkaisun tein (äiti kyllä kovasti patisti ja auttoi...), sillä pitkän pennin olen säästänyt maksamalla omaa asuntoa vuokran sijaan. Nyt kun elämä muuttuu taas uudestaan, niin oma asunto on minulle ainoa vaihtoehto. Vuokra kämppiä en edes ajattele! Jos on vain mahdollista ostaa oma, niin suosittelen!

 
 
On vain hieman hankalaa löytää omalle budjetille sopivaa asuntoa. Olen etsinyt rivari kolmiota (nyt asun rivarissa) tai pientä omakotitaloa. Kerrostaloa en ainakaan toistaiseksi näe vaihtoehtona, sillä koiraa en sinne haluaisi viedä. Uusi koti voisi olla jossain kauempanakin, keskusta on ehdoton ei. Mielellään lähellä luontoa. Alueita mitä ei edes harkita on Pupuhuhta, Kangaslampi, Kangasvuori, Myllyjärvi, Keltinmäki, Kuokkala... En vain näe itseäni noissa paikoissa lapsen kanssa. Ei millään pahalla jos näissä paikoissa asutte...



Luultavasti olen liian ronkeli tai sitten hyviä asuntoja ei ole tarjolla :D Vasta kahta olen halunnut mennä katsomaan ja molemmissa on ollut jotain vikaa. Mutta kun laittaa paljon rahaa johonkin, on sen oltava silloin hyvä sijoitus. Tein kuitenkin vielä varmuudeksi viking lottoa, jos vaikka osuisi kohdalle ja voisin haistattaa pitkät budjetille! Toivossa on hyvä elää ;)

Kaikki kuvat weheartit.com
 
Nyt rentoudun hetkeksi ja heitän mielestä kaikki raha-asiat. Mukavaa iltaa kaikille!
 
Rakkaudella Lola
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta mua ja jätä kommentti!